Blog

סליקת אשראי בשופיפיי וחברה אמריקאית. הבעיה והפתרון…

הבעיה

סוגיה נפוצה שנשאלת המון היא, האם אפשר לסלוק גם באשראי כאשר אנו מוכרים  בשופיפיי ללקוחות בחו"ל?

אפשרות סליקת האשראי הטובה ביותר היא עם סטרייפ https://stripe.com/ הבעיה היא שהחברה הזו לא עובדת עם תושבי ישראל.

 

הפתרון

הקמת חברה אמריקאית עם מספר EIN ואז ניתן לחבר את שירות הסליקה של סטרייפ לחנות שופיפיי ולסלוק באשראי באופן שוטף (ללא מעבר לעמוד תשלום חיצוני)

 

למי הפתרון מתאים? מה עם סוחרים מתחילים?

לדעתי וכך אני מייעץ לכל לקוח חדש שמגיע אליי למשרד, כאשר מתחילים פעילות עסקית באתר עצמאי (שופיפיי, ווקומרס וכו') מספיק הפתרון של סליקה בפייפאל. למרבית האמריקאים יש חשבון פייפאל והם מאד אוהבים לשלם עם פייפאל משיקולים שונים. עדיף לתת לחנות לעבוד ולהתמקד בזיהוי המוצר הנכון, בניית המותג וכו'. ברגע שמזהים שהמוצר מתחיל לעבוד כדאי לשקול את הרחבת אפשרויות הסליקה מעבר לפייפאל. אני ממליץ לעשות זאת לאחר שהמכירות מיוצבות על 5,000 דולר לפחות בחודש.

בנקודת הזמן הזו ניתן בד"כ לראות שהמכירות נפגעות מכיוון שפתרון התשלום היחיד הוא פייפאל ומי שמעוניין לשלם באשראי נוטש את העסקה ברגע האחרון.

 

מה אנחנו מציעים

לפני מספר שנים התחלנו לייצג בארץ משרד רואה חשבון אמריקאי הנמצא בניו יורק. מטרת החיבור ביננו היא לייצר פתרונות למצבים שונים בעולם האיקומרס, לדוגמא הקמת חברה אמריקאית, כתובת אמריקאית, פתיחת תיק ברשויות המס EIN,  הנהלת חשבונות לחברות אמריקאיות, הגשת דוחות רבעוניים ושנתיים בארצות הברית, תשלומי מס  ועזרה ללקוחות שיש להם פעילות נדלן בארצות הברית ויש להם צורך בדיווח בארצות הברית וישראל

 

 

סוגי חברה אמריקאית

LLC – זוהי החברה הנפוצה והמוכרת יותר לישראלים. מדובר בחברה "שקופה" לצרכי מס. כלומר לצרכי דיווח המס ההתנהלות היא כמו תיק עצמאי ובמישור המשפטי היא מוגנת כמו חברה רגילה

INC/ LTD חברות בע"מ – די דומה לחברה ישראלית בע"מ עם מס אחיד 21% פדראלי + מס מדינה משתנה.

 

הקמת חברה אמריקאית עם/בלי חשבון בנק – תהליך, עלויות וכו

המודל שאיתו אנו עובדים הוא הקמת חברה אמריקאית בעלות חד פעמית של 450 דולר המשולמים ישירות למשרד בניו יורק . אנו לא גובים עמלה ואין לנו אפילייט.

החברה יכולה לשמש לסליקה בלבד. כלומר הכסף המועבר מסטרייפ לחשבון הבנק של החברה האמריקאית חייב לעבור בשלמותו לחשבון של העסק בארץ על מנת שבחברה האמריקאית לא תהיה כל פעילות עסקית מעבר לסליקה עבור העסק בארץ.

לגבי חשבון בנק ניתן לפתוח ללא עלות אם טסים לארצות הברית. האפשרות השנייה היא לפתוח בעזרת המשרד בניו יורק בעלות של כ – 1000 דולר גם כאן כמובן ללא כל עמלה מצידנו. ניתן לפתוח לחברה חשבון פיוניר ולא לפתוח חשבון בבנק פיזי.

במקרה שיש מלאי פיזי בארצות הברית עלולה להיות בעיה במודל זה ומומלץ לקבל ייעוץ מולנו באופן אישי.

העלויות השוטפות של הנהלת החשבונות עבור החברה האמריקאית ודוחות שנתיים בארץ ובחו"ל הם מאות שקלים בחודש בלבד וזה בד"כ זניח ביחס לפוטנציאל צמיחת המכירות בזכות אפיק הסליקה הנוסף.

מבחינת הדיווח וההתנהלות בארץ אין שינוי. העסק בארץ מדווח על כל המכירות כולל העסקאות שעברו דרך סטרייפ.

הדוח השנתי של החברה האמריקאית מוגש כאמור לרשויות המס בארצות הברית ולאחר מכן מוגש למס הכנסה בארץ במקביל לדוח האישי. מכיוון שמדובר בפעילות סליקה אין לחברה האמריקאית רווח כלשהו והיא לא משלמת מס.

 

 

דילוג לתוכן