Blog

הוראות ניהול ספרים לקמעונאים:

ניהול ספרים- על מה ולמה?:

ייתכן שרבים מכם לא שמעו על המונח של ניהול ספרים. לעומת זאת, ייתכן כי רבים מכם מנסים להדחיק את הנושא מרוב התעסקות סביבו. אכן, ניהול ספרים אינו דבר פשוט ויש הרבה מאד דברים שכדאי לדעת בנושא זה. באופן כלל, ניהול ספרים נדרש לצורך התנהלות מול רשות המיסים. לרשות המיסים דרישות שונות באשר לניהול ספרים עבור בעלי מקצוע שונים. באופן כללי, הספרים נועדו לשמש את רשות המיסים לצורך התאמת גובה המס, קבלת אומדן על ההתנהלות העסקית וכן על מידת ההכנסות לצורך קביעת המס הסופי לכל אדם. ניהול ספרים עשוי להיות דבר מורכב ביותר ולא פעם יש לעשות שימוש בנותני שירותים כגון רואה חשבון, יועץ מס וכדומה.

ההוראות השונות עבור בעלי המקצוע השונים:

בסופו של דבר, ניהול ספרים נועד לצורך ההתנהלות מול מס הכנסה. כדי שמס הכנסה יידע בדיוק כמה כסף יש לגבות מאותן הכנסות שלנו. בהתאם, הוראות ניהול ספרים משתנות בהתאם לתחום העיסוק. כך, מקצועות חופשיים נדרשים לניהול ספרים שונה מאשר קמעונאים. גם בתוך כל אחת מהגדרות אלו, ישנן הסתעפויות נוספות. כך, טכנאי שיניים שנחשבים למקצועות חופשיים, נדרשים לכלול בניהול הספרים שלהם מידע נוסף על זה הנדרש מעורכי דין שהינם בעלי מקצועות חופשיים גם כן. כאמור, ההוראות ניתנות בהתאם לצרכים של רשויות המס.

הוראות ניהול ספרים לקמעונאים- מי הם קמעונאים?:

קמעונאים הינם מוכרי מוצרים לציבור. הצרכנים המדוברים לצורך העניין הם אנשים פרטיים. למשל, קמעונאות של אוכל כוללת בעלי חנויות מכולת שמספקים מוצרי מזון לאזרחים השונים. קיימים סוגים שונים של קמעונאות. כך למשל, ישנם אנשים המוגדרים כקמעונאים ועוסקים במכירת מוצרי מזון למול אנשים המוגדרים קמעונאים ועוסקים במכירת מוצרי היגיינה.

מה הן אותן הוראות ניהול ספרים לקמעונאים?:

ההוראות עבור ניהול ספרים לקמעונאים הינן רבות. בין השאר, על הספרים להכיל מידע כגון ספר תקבולים ותשלומים שנדרש גם עבור ניהול ספרים של בעלי מקצועות אחרים לעומת מידע כגון סרט קופה רושמת, תיק תעוד חוץ ושאר מסמכים שמיוחדים לתחום זה. הוראות ניהול ספרים לקמעונאים משתנות מעט על פי היקף מחזור העסקים של הקמעונאי. למעשה, החוק מבדיל בין 9 סוגים של קמעונאים, על פי מחזור העסקים שלהם ועל פי סוג העסק. כך, למשל, יכול גם עובד יחיד להיחשב לקמעונאי בתנאים מסוימים, ישנו הבדל בין קמעונאי רגיל לבין בעל גלריה למשל, ועוד פרטים רבים משתנים בין סוגי הקמעונאים. ישנן גם הוראות אשר מחייבות קמעונאים, אך אינן רלוונטיות אצל חלקם, כמו למשל החובה לנהל ספר תנועת מלאי עבור מוצרים שמחירם הוא מעל 4000 ₪ ליחידה. קמעונאים רבים אינם מוכרים כלל מוצרים מסוג זה, ולכן החובה הזו אינה רלוונטית עבורם.

דילוג לתוכן